CO₂ komponentJuhul, kui autol CO₂ näitu pole, koosneb referentsväärtus järgmiste komponentide summast, arvesse läheb maksimaalselt 350 g/km:
Mootori võimsus (kW) × 0,29
Tühimass (kg) × 0,07
Auto vanus (a) × 4,92
Diiselmootoriga tavaauto puhul lahutatakse saadud summast 35 g/km.
Diiselmootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 52 g/km.
Bensiinimootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 39 g/km.
Esimese 117 g eest tuleb maksta 5 €/g, edasi läheb see astmeliselt kallimaks.
NEDC meetodiga auto puhul korrutatakse CO₂ näitaja 1,21-ga.
Pistikhübriididel on CO₂ eriheite osaks määratud 46 g/km.
g/km
Registreerimistasu
Baasosa on kõikide autode puhul 50 eurot püsivat aastamaksu.
kg
Auto tüüp
Mootori tüüp
Täismassi komponentTavaautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2000 eurot.
Hübriidautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2000 eurot.
Pistikhübriididel on täismassi piiriks 2200 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2000 eurot.
Elektriautodel on täismassi piiriks 2400 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2200 eurot.
CO₂ heitme standard
a
Sulge
Automaksu kalkulaator:
vaata, kui palju hakkad oma auto pealt maksu maksma
Rahandusministeerium avaldas 10. mail uue mootorsõiduki maksu kava.
Postimees ajakohastas nende andmete põhjal automaksu kalkulaatori.
Oma auto andmeid saad vaadata transpordiameti iseteenindusest.
Täismass
tavaauto hübriid elektriauto pistikhübriid
Registreerimistasu
CO₂ komponentJuhul, kui autol CO₂ näitu pole, koosneb referentsväärtus järgmiste komponentide summast, arvesse läheb maksimaalselt 350 g/km:
Mootori võimsus (kW) × 0,29
Tühimass (kg) × 0,07
Auto vanus (a) × 4,92
Diiselmootoriga tavaauto puhul lahutatakse saadud summast 35 g/km.
Diiselmootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 52 g/km.
Bensiinimootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 39 g/km.
Esimesed 117 g ei maksa midagi, edasi läheb see astmeliselt kallimaks.
NEDC meetodiga auto puhul korrutatakse CO₂ näitaja 1,21-ga.
(Juriidilisele isikule 2159 €)
Arvuta
CO₂ heide
WLTP NEDC puudub
kW
Aastamaks
Tühimass
Mootori võimsus
(Juriidilisele isikule 2159 €)
Esmaregistreerimine
Registreerimistasu tuleb maksta auto esmakordsel registreerimisel liiklusregistrisse. See koosneb baasosast, heitmete määrast ja auto massist. Tasu vähendab vanusekordaja, mida vanem on auto, seda väiksem on tasu.
Aastamaks tuleb maksta kord aastas ja see koosneb baasosast, heite ja massi komponendist, mis mõlemad suunavad kasutajaid vähemsaastavata ja -kaaluvate autode poole. Maksu vähendab vanusekordaja, mida vanem on auto, seda väiksem on maks.
Baasosa on kõikide autode puhul 150 eurot ühekordset registreerimistasu.
Rakendamise määr
(sõltuvalt auto vanusest)
2159 €
Aastamaks
189 €
Maksuvalemi allikas: Rahandusministeerium
Täismassi komponentTavaautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 400 eurot.
Hübriidautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 400 eurot.
Pistikhübriididel on täismassi piiriks 2200 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 400 eurot.
Elektriautodel on täismassi piiriks 2400 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 440 eurot.
bensiinimootor diiselmootor
Automaksu kalkulaator:
vaata, kui palju hakkad oma
auto pealt maksu maksma
Rahandusministeerium avaldas 10. mail
uue mootorsõiduki maksu kava.
Postimees ajakohastas nende andmete
põhjal automaksu kalkulaatori.
Oma auto andmeid saad vaadata
transpordiameti iseteenindusest.
Aastamaks
Baasosa on kõikide autode puhul 50 eurot püsivat aastamaksu.
CO₂ komponentJuhul, kui autol CO₂ näitu pole, koosneb referentsväärtus järgmiste komponentide summast, arvesse läheb maksimaalselt 350 g/km:
Mootori võimsus (kW) × 0,29
Tühimass (kg) × 0,07
Auto vanus (a) × 4,92
Diiselmootoriga tavaauto puhul lahutatakse saadud summast 35 g/km.
Diiselmootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 52 g/km.
Bensiinimootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 39 g/km.
Esimesed 117 g ei maksa midagi, edasi läheb see astmeliselt kallimaks.
NEDC meetodiga auto puhul korrutatakse CO₂ näitaja 1,21-ga.
Täismassi komponentTavaautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 400 eurot.
Hübriidautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 400 eurot.
Pistikhübriididel on täismassi piiriks 2200 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 400 eurot.
Elektriautodel on täismassi piiriks 2400 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 0,4 eurot, kokku maksimaalselt 440 eurot.
Rakendamise määr
(sõltuvalt auto vanusest)
Registreerimistasu
Baasosa on kõikide autode puhul 150 eurot ühekordset registreerimistasu.
CO₂ komponentJuhul, kui autol CO₂ näitu pole, koosneb referentsväärtus järgmiste komponentide summast, arvesse läheb maksimaalselt 350 g/km:
Mootori võimsus (kW) × 0,29
Tühimass (kg) × 0,07
Auto vanus (a) × 4,92
Diiselmootoriga tavaauto puhul lahutatakse saadud summast 35 g/km.
Diiselmootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 52 g/km.
Bensiinimootoriga hübriidauto puhul lahutatakse saadud summast 39 g/km.
Esimese 117 g eest tuleb maksta 5 €/g, edasi läheb see astmeliselt kallimaks.
NEDC meetodiga auto puhul korrutatakse CO₂ näitaja 1,21-ga.
Täismassi komponentTavaautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2000 eurot.
Hübriidautodel on täismassi piiriks 2000 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2000 eurot.
Pistikhübriididel on täismassi piiriks 2200 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2000 eurot.
Elektriautodel on täismassi piiriks 2400 kg. Iga kilo eest, mis sealt üle läheb, tuleb maksta 2 eurot, kokku maksimaalselt 2200 eurot.
Rakendamise määr
(sõltuvalt auto vanusest)